Uporaba umetne inteligence (AI) je med mladimi v zadnjih letih doživela pravi razcvet, saj številna orodja olajšujejo tako učenje kot raziskovanje. V Centru eksperimentov smo izvedli pogovor z več dijaki, ki so delili svoje izkušnje in mnenja o AI kot pripomočku pri šolskem delu. Dijaki so poudarili, da umetno inteligenco uporabljajo predvsem za pomoč pri iskanju informacij, razumevanju zahtevnejših snovi in pripravi različnih šolskih nalog. Med priljubljenimi orodji so izpostavili digitalne asistente in aplikacije, ki omogočajo ustvarjanje povzetkov, preverjanje slovnice ali hitro generiranje idej.

Številni so priznali, da jim AI pomaga pri kreativnem delu in reševanju nalog, saj ponuja različne pristope k problemom, kar spodbuja njihovo razmišljanje in razumevanje snovi. Kljub temu se dijaki zavedajo, da podatki, ki jih ponuja AI, niso vedno povsem točni ali zanesljivi, zato so pri uporabi kritični in previdni. Naučili so se, da morajo preveriti točnost podatkov in razmisliti, ali so vse informacije ustrezne, kar jih spodbuja k razvoju kritičnega mišljenja.

Prišli so do zaključka, da lahko AI predstavlja izjemno koristno orodje, vendar samo, če se ga uporablja odgovorno. Pomembno je, da mladi razumejo njegovo vlogo kot dopolnitev lastnega znanja in truda, ne pa kot nadomestek za lastno učenje.